Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 2290 R sofima

Filtr oleju S 2290 R SOFIMA

S 2290 R Filtr oleju SOFIMA
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 2290 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 75
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 81,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 84
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 65
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 55
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097040424

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 2290 R SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: DAEWOO MATIZ, TICO; DAIHATSU CHARADE I, CHARADE II, CUORE I, CUORE II, HIJET; GEO METRO; SUZUKI ALTO I, ALTO II, CARRY, JIMNY, LJ80, SAMURAI, SJ410 0.5-1.3 10.77-
numery OEM:
DAIHATSU      15601-87103
DAIHATSU      15601-87201
DAIHATSU      15601-87203
DAIHATSU      15601-87203-000
DAIHATSU      15601-87702
DAIHATSU      15601-87706
FORD      5012577
FORD      5020869
INNOCENTI      551821103
INNOCENTI      6551821103
ISUZU      15601-73001
SUZUKI      15601-87103
SUZUKI      15601-87702
SUZUKI      16510-73000
SUZUKI      16510-73001
SUZUKI      16510-73002
SUZUKI      16510-73010
SUZUKI      16510-73012
SUZUKI      16510-73013
SUZUKI      16510B83000
SUZUKI      16510M73010
SUZUKI      16510M73040
SUZUKI      16510M73080
SANTANA      16510B83000
DAEWOO      16510-73013
DAEWOO      16510-73013-000
DAEWOO      16510-A73013
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 2290 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 2290 R SOFIMA:

2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA