Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » S 3263 R sofima

Filtr oleju S 3263 R SOFIMA

S 3263 R Filtr oleju SOFIMA
15.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 3263 R

producent:

SOFIMA

Wysokość [mm] 75
Wymiar gwintu 3/4-16 UNF
średnica zewnętrzna [mm] 65
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 56
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar] 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem zwrotnym
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
nr EAN 8013097041391

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 3263 R SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: CITROEN C1, C1 II; FORD TRANSIT CONNECT, TRANSIT CONNECT V408/MINIVAN; NISSAN PIXO; PEUGEOT 107, 108; SUZUKI ALTO VII; TOYOTA AURIS, AVENSIS, AYGO, CAMRY 1.0-2.5 10.83-
numery OEM:
CITROËN      1109-AZ
CITROËN      1109-Y4
NISSAN      15208-4A00A
PEUGEOT      1109-AZ
PEUGEOT      1109-Y3
PEUGEOT      1613181380
PEUGEOT      1616399880
SUZUKI      16510-M68K00
SUZUKI      16510-M68K00-00
TOYOTA      08922-02003
TOYOTA      08922-02005
TOYOTA      90080-91034
TOYOTA      90080-91045
TOYOTA      90080-91058
TOYOTA      90915-03001
TOYOTA      90915-10001
TOYOTA      90915-10003
TOYOTA      90915-91058
TOYOTA      90915-TA001
TOYOTA      90915-YZZC7
TOYOTA      90915-YZZE1
TOYOTA      90915-YZZJ1
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 3263 R SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 3263 R SOFIMA:

2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA