Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Iveco TRAKKER I AT340T36 (2004-2012) 360km » S 5139 PE sofima
wybrany samochód: 
Iveco Trakker I At340t36 (2004-2012) 360km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju S 5139 PE SOFIMA

S 5139 PE Filtr oleju SOFIMA
53.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 5139 PE

producent:

SOFIMA

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]97
średnica zewnętrzna [mm]66
Średnica wewnętrzna 1 [mm]26
Średnica wewnętrzna 2 [mm]37
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN8013097067544

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 5139 PE SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: ALFA ROMEO MITO, FIAT 500L, 500X, DOBLO, DOBLO CARGO, FIORINO, FIORINO/MINIVAN, PANDA, PUNTO, QUBO, TIPO, OPEL COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA E 1.3D 11.07-
numery OEM:
CHRYSLER      68357879AA
CITROËN      1631226580
FIAT      55261437
FIAT      6000626025
PEUGEOT      1631226580
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 5139 PE SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 5139 PE SOFIMA:

2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA