Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Iveco DAILY VI Platforma / podwozie 35S60E, 35C60E (2016.09-???) 82km » S 5163 PE sofima
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Platforma / Podwozie 35s60e, 35c60e (2016.09-???) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju S 5163 PE SOFIMA

S 5163 PE Filtr oleju SOFIMA

przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

S 5163 PE

producent:

SOFIMA

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]97,5
średnica zewnętrzna [mm]54
Średnica wewnętrzna 1 [mm]18,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]18,5
Rodzaj filtraWkład filtra
nr EAN8013097067254

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju S 5163 PE SOFIMA

Filtr oleju pasuje do: ALFA ROMEO 159, BRERA, SPIDER, CADILLAC ATS, BLS, SRX, OPEL INSIGNIA A, SIGNUM, VECTRA C, VECTRA C GTS, SAAB 9-3, 9-5 2.8-3.6 03.05-
numery OEM:
FIAT      71741042
FIAT      71741210
FIAT      71773824
OPEL      5650363
SAAB      9006181
SAAB      93186310
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Filtr oleju S 5163 PE SOFIMA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju S 5163 PE SOFIMA:

Krzysztof, Laski k/Warszawy
2022-09-30
 5/5
Filtr Ok, stosuję do Iveco Daily.
Krzysztof, Laski k/Warszawy
2020-05-07
 5/5
Olej OK, czeka na wymianę.
jan, Ząbki
2022-01-03
 5/5
Filterek w korzystnej cenie w tym sklepie

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

SOFIMA
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.