Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 10 10 4757 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 10 10 4757 SWAG Autoteile GmbH

10 10 4757 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
230.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

10 10 4757

Temperatura otwarcia [°c] 87
średnica zewnętrzna [mm] 36,0
Ciężar [kg] 0,26
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4054228047572

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 10 10 4757 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S203), C T-MODEL (S204), C (W203), C (W204), CLK (A209), CLK (C209), CLS (C219), E T-MODEL (S211) 3.0D 01.05-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      642 200 02 15
MERCEDES-BENZ      642 200 20 15
MERCEDES-BENZ      A642 200 02 15
MERCEDES-BENZ      A642 200 20 15
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 10 10 4757 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.