Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 15 94 8108 swag autoteile gmbh

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 15 94 8108 SWAG Autoteile GmbH

15 94 8108 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SWAG Autoteile GmbH
94.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka dzisiaj
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

15 94 8108

parzyste numery artykułów 15 94 8109
Długość [mm] 187,5
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,75
Rozmiar klucza 18
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,936
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4044688481085

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 15 94 8108 SWAG Autoteile GmbH

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: JAGUAR S-TYPE II 2.5-4.0 01.99-12.07
numery OEM:
JAGUAR      XR 81771

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 15 94 8108 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 15 94 8108 SWAG Autoteile GmbH:

2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.