Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 30 92 8968 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8968 SWAG Autoteile GmbH

30 92 8968 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
46.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1695, 6PK1696, 6PK1697, 6PK1698, 6PK1699, 6PK1700, 6PK1701

numer części:

30 92 8968

Długość [mm] 1698
Ciężar [kg] 0,173
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688561954

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8968 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
AUDI      030 145 933 AC
AUDI      030 145 933 AQ
AUDI      03C 260 849 A
AUDI      30 145 933 AC
AUDI      30 145 933 AQ
AUDI      3C 260 849 A
BMW      11 28 8 507 415
BMW      11 28 8 512 067
BMW      11 28 8 519 128
CITROËN      16 121 614 80
CITROËN      5750.J8
CITROËN      5750.J9
CITROËN      5750.RH
CITROËN      5750.VY
CITROËN      5750.ZH
PEUGEOT      16 121 614 80
PEUGEOT      5750.J9
PEUGEOT      5750.RH
PEUGEOT      5750.VY
PEUGEOT      5750.ZH
SEAT      030 145 933 AC
SEAT      030 145 933 AQ
SEAT      03C 260 849 A
SEAT      30 145 933 AC
SEAT      30 145 933 AQ
SEAT      3C 260 849 A
SKODA      030 145 933 AC
SKODA      030 145 933 AQ
SKODA      03C 260 849 A
SKODA      30 145 933 AC
SKODA      30 145 933 AQ
SKODA      3C 260 849 A
VOLKSWAGEN      030 145 933 AC
VOLKSWAGEN      030 145 933 AQ
VOLKSWAGEN      03C 260 849 A
VOLKSWAGEN      30 145 933 AC
VOLKSWAGEN      30 145 933 AQ
VOLKSWAGEN      3C 260 849 A

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 30 92 8968 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.