Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 32 91 7916 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 32 91 7916 SWAG Autoteile GmbH

32 91 7916 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
40.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

32 91 7916

Temperatura otwarcia [°c] 80
Ciężar [kg] 0,06
dla numeru OE 069 121 113 S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688535627

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 32 91 7916 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (80°C) pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3, 100 C4, 200 C2, 200 C3, 80 B2, 80 B4, 90 B2, 90 B3, A6 C4, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3, QUATTRO 1.9-2.5D 03.77-05.13
numery OEM:
AUDI      069 121 113
AUDI      069 121 113 S
AUDI      069 121 113 S1
AUDI      69 121 113 S
VOLKSWAGEN      069 121 113
VOLKSWAGEN      069 121 113 S
VOLKSWAGEN      069 121 113 S1
VOLKSWAGEN      69 121 113 S

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 32 91 7916 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.