Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 32 92 3538 swag autoteile gmbh

Wentylator, chłodzenie silnika 32 92 3538 SWAG Autoteile GmbH

32 92 3538 Wentylator, chłodzenie silnika SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

32 92 3538

Gwint wewnętrzny [mm] M30 x 1,5
Tryb pracy mechaniczne
Liczba skrzydeł 11
Ciężar [kg] 1,958
nr EAN 4044688235381

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 32 92 3538 SWAG Autoteile GmbH

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: VW LT 28-35 II, LT 28-46 II 2.5D 05.99-07.06
numery OEM:
VOLKSWAGEN      074 121 302
VOLKSWAGEN      074 121 302 A
VOLKSWAGEN      074 121 302 B
VOLKSWAGEN      074 121 302 C
VOLKSWAGEN      074 198 999 A
VOLKSWAGEN      74 121 302
VOLKSWAGEN      74 121 302 A
VOLKSWAGEN      74 121 302 B
VOLKSWAGEN      74 121 302 C
VOLKSWAGEN      74 198 999 A
VOLKSWAGEN      74121302

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 32 92 3538 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 32 92 3538 SWAG Autoteile GmbH:

2020-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.