Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 40 93 7415 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 40 93 7415 SWAG Autoteile GmbH

40 93 7415 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
swag 40 93 7415
Koło pasowe, wał korbowy 40 93 7415
40 93 7415
swag 40 93 7415 Koło pasowe, wał korbowy
226.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka dzisiaj
5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

40 93 7415

Grubość [mm] 34,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,5
Średnica wewnętrzna [mm] 8,0
średnica zewnętrzna [mm] 176,0
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Materiał Metal
Ciężar [kg] 1,83
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688374158

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 40 93 7415 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: CHEVROLET MALIBU; OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, ZAFIRA C; SAAB 9-5 2.0D 07.08-
numery OEM:
OPEL      06 14 193
OPEL      06 14 487
OPEL      6 14 193
OPEL      6 14 487
SAAB      55 563 401
SAAB      55 586 935
VAUXHALL      055563401
VAUXHALL      055586935
VAUXHALL      55563401
VAUXHALL      55586935
CHEVROLET      55586935

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 40 93 7415 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.