Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 50 91 8539 swag autoteile gmbh

Połączenie, kolumna kierownicza 50 91 8539 SWAG Autoteile GmbH

50 91 8539 Połączenie, kolumna kierownicza SWAG Autoteile GmbH
89.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka dzisiaj
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

50 91 8539

Ciężar [kg] 0,4
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688560223

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie, kolumna kierownicza 50 91 8539 SWAG Autoteile GmbH

Przegub wału kolumny kierowniczej pasuje do: FORD FIESTA III, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, KA 1.0-1.8D 01.89-11.08
numery OEM:
FORD      7 257 202
FORD USA      89FB3B734A2D

Zastosowanie Połączenie, kolumna kierownicza 50 91 8539 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie, kolumna kierownicza 50 91 8539 SWAG Autoteile GmbH:

2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-01-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.