Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Renault MASTER II Platforma / podwozie (ED/HD/UD) 2.5 dCi (2006.08-???) 120km » 60 10 6829 swag autoteile gmbh
wybrany samochód: 
Renault Master Ii Platforma / Podwozie (ed/hd/ud) 2.5 Dci (2006.08-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 60 10 6829 SWAG Autoteile GmbH

60 10 6829 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
203.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

60 10 6829

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]35,0
Średnica wewnętrzna [mm]30,0
średnica zewnętrzna [mm]152,0
Ciężar [kg]1,633
Ilość żeber6
Parametr7PK
nr EAN4054228068294

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 60 10 6829 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR; OPEL MOVANO A, VIVARO A; RENAULT MASTER II, TRAFIC II 1.9D/2.2D/2.5D 09.00-
numery OEM:
NISSAN      12303-00QAL
RENAULT      82 00 267 867
VAUXHALL      009121102
VAUXHALL      09121102
VAUXHALL      9121102
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 60 10 6829 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.