Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 62 93 7080 swag autoteile gmbh

Cewka zapłonowa 62 93 7080 SWAG Autoteile GmbH

62 93 7080 Cewka zapłonowa SWAG Autoteile GmbH
273.99 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

62 93 7080

Cewka zapłonowa 4-elektrodowa
Ilość połączeń 4
Ciężar [kg] 1,47
nr EAN 4044688370808

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 62 93 7080 SWAG Autoteile GmbH

Cewka zapłonowa pasuje do: CITROEN C4, C4 GRAND PICASSO I, C4 I, C4 PICASSO I, C5 I, C5 II, C8, EVASION, JUMPY I, XSARA, XSARA PICASSO; LANCIA PHEDRA; PEUGEOT 206, 307, 406, 407, 607 1.8/2.0 01.99-
numery OEM:
CITROËN      5970.75
CITROËN      5970.98
CITROËN      96 341 314 80
PEUGEOT      5970.98
PEUGEOT      96 341 314 80

Zastosowanie Cewka zapłonowa 62 93 7080 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.