Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Audi A3 (8P1) 2.0 TDI quattro (2003.05-2008.06) 136km » 00228296 ted-gum
wybrany samochód: 
Audi A3 (8p1) 2.0 Tdi Quattro (2003.05-2008.06) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Śruba zaciskowa, wahacz wleczony / prowadzący 00228296 TED-GUM

00228296 Śruba zaciskowa, wahacz wleczony / prowadzący TED-GUM
ted-gum 00228296
11.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

00228296

producent:

TED-GUM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowyz przodu
Strona zabudowywewnątrz
Strona zabudowyzewnętrzny
Rodzaj wahaczaWahacz wzdłużny
nr EAN5908229991855

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Śruba zaciskowa, wahacz wleczony / prowadzący 00228296 TED-GUM

Elementy montażowe zawieszenia przód/tył/wewnątrz/zewnątrz (oś tylna, śruba wahacza) pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, V50, FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II 1.4-Electric 08.98-
numery OEM:
FORD      1471994
FORD      W706020-S442
VOLVO      999263
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Śruba zaciskowa, wahacz wleczony / prowadzący 00228296 TED-GUM w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.