Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mazda 323 C IV (BG) 1.8 16V Turbo 4WD (BG8S) (1993.01-1994.07) 185km » D24001TT thermotec
wybrany samochód: 
Mazda 323 C Iv (bg) 1.8 16v Turbo 4wd (bg8s) (1993.01-1994.07) 185km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D24001TT THERMOTEC

D24001TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D24001TT
34.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D24001TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]78
Rodzaj korpusubez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D24001TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
HONDA      19300P08014
HONDA      19300PDAE01
HONDA      19300PJ7003
HONDA      19300PJ7004
HONDA      19300PM3003
HONDA      19300PM3004
HONDA      19300PR3003
HONDA      19300PT0003
HONDA      19300PT0004
HONDA      19301P08000
HONDA      19301P08305
HONDA      19301P08306
HONDA      19301P08315
HONDA      19301P08316
HONDA      19301P10307
HONDA      19301P1K307
HONDA      19301PAA305
HONDA      19301PAA306
HONDA      19301PDF305
HONDA      19301PLC305
HONDA      19301PLC315
HONDA      19301REA305
HONDA      19301RME305
HONDA      19301RP3305
ISUZU      5860003490
ISUZU      5860003500
ISUZU      586012056
ISUZU      5860143810
ISUZU      586018963
ISUZU      5860189640
ISUZU      5860195070
ISUZU      5860195130

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D24001TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.