Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » D2A005TT thermotec

Termostat środka chłodzącego D2A005TT THERMOTEC

D2A005TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2A005TT
17.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2A005TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]87
Rodzaj korpusuz obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2A005TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego

Termostat środka chłodzącego D2A005TT ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

Numery OE Termostat środka chłodzącego D2A005TT producenta THERMOTEC

VOLKSWAGEN

032121110B, 032121110P

SEAT

032121110B, 032121110P

SKODA

032121110B, 032121110P

AUDI

032121110B, 032121110P

numery OEM:
AUDI      032121110B
AUDI      032121110P
SEAT      032121110B
SEAT      032121110P
SKODA      032121110B
SKODA      032121110P
VOLKSWAGEN      032121110B
VOLKSWAGEN      032121110P

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2A005TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.