Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Citroën C4 I (LC_) 1.6 16V Bio-Flex (2007.09-2008.07) 109km » D2D003TT thermotec
wybrany samochód: 
Citroën C4 I (lc_) 1.6 16v Bio-flex (2007.09-2008.07) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2D003TT THERMOTEC

D2D003TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2D003TT
Termostat środka chłodzącego D2D003TT
D2D003TT
69.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2D003TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]88

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2D003TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
CHRYSLER      68219747AA
CHRYSLER      K68169853AA
CHRYSLER      K68219747AA
FIAT      55241963
FIAT      55241970
FIAT      71752861
FIAT      71752884
FIAT      71770215
GMC      55573003
OPEL      1338027
OPEL      851117
SUZUKI      1852862M00
SUZUKI      1852862M00000
SUZUKI      1852879J80
SUZUKI      1852879J80000
SUZUKI      1852879J81
SUZUKI      1852879J81000
zamienniki:
8MT 354 777-421
brak
HELLA

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2D003TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.