Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Lexus ES (_V6_) 350 (GSV60_, GSV60R) (2012.06-2018.06) 277km » D2M003TT thermotec
wybrany samochód: 
Lexus Es (_v6_) 350 (gsv60_, Gsv60r) (2012.06-2018.06) 277km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2M003TT THERMOTEC

D2M003TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2M003TT
27.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2M003TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]80
Wysokość 1 [mm]31
Wysokość 2 [mm]25,5
Średnica 1 [mm]67
Średnica 2 [mm]37
Rodzaj korpusubez obudowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2M003TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
BMW      11 53 2 243 126
BMW      11 53 2 246 199
BMW      11 53 2 246 825
BMW      1338076
OPEL      1338082
SEAT      075121113D
VAUXHALL      90509110
VOLKSWAGEN      075121113D
FORD USA      1018799
FORD USA      ERT176
LAND ROVER      STC3338
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2M003TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.