Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Iveco DAILY VI Platforma / podwozie eDAILY 35S14E, 38S, 42S, 42C, 50C, 60C, 72C (2022-???) 190km » D2X014TT thermotec
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Platforma / Podwozie Edaily 35s14e, 38s, 42s, 42c, 50c, 60c, 72c (2022-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat środka chłodzącego D2X014TT THERMOTEC

D2X014TT Termostat środka chłodzącego THERMOTEC
thermotec D2X014TT
Termostat środka chłodzącego D2X014TT
D2X014TT
121.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D2X014TT

producent:

THERMOTEC

Temperatura otwarcia [°c]88
Rodzaj korpusuz obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat środka chłodzącego D2X014TT THERMOTEC

Termostat środka chłodzącego
numery OEM:
CITROËN      95517661
FIAT      55187784
FIAT      55202510
FIAT      55203388
FIAT      71574778
FIAT      71754776
FIAT      71754778
OPEL      1338039
OPEL      1338154
OPEL      1338275
OPEL      1338429
OPEL      93179136
OPEL      95517661
SAAB      1338039
SAAB      1338154
SAAB      1338275
SUZUKI      1769079J50
SUZUKI      1769079J51
zamienniki:
8MT 354 776-531
brak
HELLA

Zastosowanie Termostat środka chłodzącego D2X014TT THERMOTEC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.