Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen LT 28-35 II Autobus (2DB, 2DE, 2DK) 2.5 TDI (1999.05-2006.07) 109km » D5B007TT thermotec
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-35 Ii Autobus (2db, 2de, 2dk) 2.5 Tdi (1999.05-2006.07) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło wentylatora chodnicy D5B007TT THERMOTEC

D5B007TT Sprzęgło wentylatora chodnicy THERMOTEC
thermotec D5B007TT
Sprzęgło wentylatora chodnicy D5B007TT
D5B007TT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

D5B007TT

producent:

THERMOTEC

Ograniczenia producentaBEHR
Ogrzewanie/chłodzenieSprzęgło wiskotyczne
Liczba otworów do mocowania4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło wentylatora chodnicy D5B007TT THERMOTEC

Sprzęgło wentylatora chodnicy
numery OEM:
BMW      11521740962

Zastosowanie Sprzęgło wentylatora chodnicy D5B007TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.