Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen CRAFTER 30-50 Furgon (2E_) 2.0 TDI (2013.11-2016.12) 114km » D8B007TT thermotec
wybrany samochód: 
Volkswagen Crafter 30-50 Furgon (2e_) 2.0 Tdi (2013.11-2016.12) 114km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8B007TT THERMOTEC

D8B007TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8B007TT
Wentylator chłodnicy silnika D8B007TT
D8B007TT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

D8B007TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]150
Średnica 1/Średnica 2 [mm]390
Średnica [mm]362
Kształtowalny
Natężenie prądu [A]12
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8B007TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
BMW      17422754854
MINI      17422754854
MINI      17427541842
zamienniki:
696379
brak
VALEO
0515746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8B007TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.