Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8C002TT thermotec

Wentylator chłodnicy silnika D8C002TT THERMOTEC

D8C002TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8C002TT
Wentylator chłodnicy silnika D8C002TT
D8C002TT
172.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8C002TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]500
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Średnica 1/Średnica 2 [mm]390
Średnica [mm]390
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8C002TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
CITROËN      1250G2
CITROËN      1250G4
CITROËN      1253K1
CITROËN      1253Q8
FIAT      1250.G4
FIAT      1250G2
LANCIA      1250.G4
LANCIA      1250G2
PEUGEOT      1250G2
PEUGEOT      1250G4
PEUGEOT      1253K1
PEUGEOT      1253Q8
zamienniki:
0961745
brak
VAN WEZEL
0961748
brak
VAN WEZEL
696132
brak
VALEO

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8C002TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.