Do 29.08 obsługa telefoniczna nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Daihatsu TAFT 2.8 D 4x4 (F60, F65) (1982.08-1985.02) 69km » D8G020TT thermotec
wybrany samochód: 
Daihatsu Taft 2.8 D 4x4 (f60, F65) (1982.08-1985.02) 69km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8G020TT THERMOTEC

D8G020TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8G020TT
Wentylator chłodnicy silnika D8G020TT
D8G020TT

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

D8G020TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]330
Średnica [mm]380
Kierunek obrotówprzeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Liczba zestyków2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8G020TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
FORD      1377555
FORD      1380882
FORD      1386382
FORD      1426658
FORD      1451234
FORD      1488905
FORD      1565833
FORD      1671530
FORD      1675176
FORD      1715392
FORD      1768199
FORD      6G918C607GG
FORD      6G918C607GH
FORD      6G918C607GJ
FORD      6G918C607GK
FORD      6G918C607GL
zamienniki:
1881747
brak
VAN WEZEL
8EW 351 151-044
brak
HELLA

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8G020TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.