Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Hyundai IONIQ 5 (NE) N Napęd na wszystkie koła (2023-???) 650km » D8W011TT thermotec
wybrany samochód: 
Hyundai Ioniq 5 (ne) N Napęd Na Wszystkie Koła (2023-???) 650km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8W011TT THERMOTEC

D8W011TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8W011TT
Wentylator chłodnicy silnika D8W011TT
D8W011TT
146.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8W011TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]250/150
Strona zabudowyz lewej
Średnica [mm]305
Tryb pracyelektryczny
średnica zewnętrzna [mm]305
Liczba zestyków4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Kształt obudowy wtyczkiprostokątny
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8W011TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
AUDI      191 959 455 AF
AUDI      1H0 959 455 B
AUDI      1H0 959 455 E
AUDI      1H0 959 455C
AUDI      1H0959455D
PORSCHE      1H0 959 455B
PORSCHE      1H0 959 455C
PORSCHE      1H0 959 455D
PORSCHE      1H0 959 455E
SEAT      1H0 959 455 C
SEAT      1H0959455B
SEAT      1H0959455D
SEAT      1H0959455E
SKODA      1H0 959 455 B
SKODA      1H0 959 455 C
SKODA      1H0 959 455 E
SKODA      1H0 959 455D
VOLKSWAGEN      1H0 959 455 C
VOLKSWAGEN      1H0959455B
VOLKSWAGEN      1H0959455D
VOLKSWAGEN      1H0959455E

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8W011TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.