Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Bmw 4 kabriolet (F33, F83) 435 i xDrive (2014.07-2016.02) 340km » D8X025TT thermotec
wybrany samochód: 
Bmw 4 Kabriolet (f33, F83) 435 I Xdrive (2014.07-2016.02) 340km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator chłodnicy silnika D8X025TT THERMOTEC

D8X025TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8X025TT
Wentylator chłodnicy silnika D8X025TT
D8X025TT
295.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8X025TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Rodzaj skrzyni biegówdla manualnej skrzyni biegów
Moc znamionowa [W]200
Moc znamionowa [W]290
Strona zabudowyza chłodnicą
Średnica [mm]385
Rodzaj rejestracjiZ aprobatą ECE
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z/bez klimatyzacji
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz silnikiem elektrycznym
Liczba zestyków3
Liczba połączeń3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8X025TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
OPEL      1341159
OPEL      1341264
OPEL      201784
OPEL      52464705
OPEL      52464741
zamienniki:
3766746
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8X025TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.