Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » osuszacz klimatyzacji » KTT120097 thermotec

Osuszacz klimatyzacji KTT120097 THERMOTEC

KTT120097 Osuszacz klimatyzacji THERMOTEC
thermotec KTT120097

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

KTT120097

producent:

THERMOTEC

dla numeru OE64536918120
Średnica [mm]30
Wysokość [mm]335

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osuszacz klimatyzacji KTT120097 THERMOTEC

Osuszacz klimatyzacji
numery OEM:
ALFA ROMEO      6.942.025
ALFA ROMEO      6453.6.942.025
ALFA ROMEO      64536905171
ALFA ROMEO      64536918120
ALFA ROMEO      6905171
ALFA ROMEO      6918120
ALFA ROMEO      71737165
BMW      64536905171
BMW      64536918120
BMW      64536942025
BMW      6905171
BMW      6918120
BMW      6942025
BMW      71737165
LANCIA      6.942.025
LANCIA      6453.6.942.025
LANCIA      64536905171
LANCIA      64536918120
LANCIA      6905171
LANCIA      6918120
LANCIA      71737165
zamienniki:
0600D297
brak
VAN WEZEL

Zastosowanie Osuszacz klimatyzacji KTT120097 THERMOTEC w samochodach:

Osuszacz klimatyzacji


To urządzenie buforowe znajduje się w układzie klimatyzacji samochodowe. Umieszczony jest po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Zadaniem osuszacza jest filtrowanie zanieczyszczeń (w tym również wychwytywanie wilgoci z czynnika chłodzącego), które mogą niekorzystnie wpłynąć na trwałość i skuteczność działania klimatyzacji samochodowej.

Osuszacz układu klimatyzacji powinien zostać wymieniony wówczas, gdy nastąpi awaria skraplacza. Zdolność osuszacza do pochłaniania wilgoci jest ograniczona. Dzieje się to za sprawą niewielkiej objętości środka higroskopijnego. W związku z tym dochodzi do zjawiska powstawania kwasów, powodujących korozję.

Element ten powinien być regularnie wymieniany nawet w przypadku, gdy nie doszło do żadnej awarii. Interwał wymiany osuszacza to 2 lata. Trzeba również wymienić go na nowy element każdorazowo, gdy doszło do otwarcia układu, wymiany kondensora lub zatarcia sprężarki. Taka wymiana to niewielki koszt, warto się więc na nią zdecydować, by zapobiec poważniejszym usterkom.

Rutynowa, okresowa wymiana zmniejsza ryzyko zatarcia sprężarki, która jest już bardzo kosztownym elementem układu klimatyzacji samochodowej.