Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volvo FMX III 430 (2020-???) 430km » 1216 tomex-c
wybrany samochód: 
Volvo Fmx Iii 430 (2020-???) 430km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. LADA NIVA 77- 1216 TOMEX-C

1216 KLOCKI HAMULC. LADA NIVA  77- TOMEX-C
47.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1216

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. FIAT STILO 1,2-1,6 01-08 Z CZUJ.
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 17,8
Długość [mm] : 123
Wysokość [mm] : 53,3
Ciężar [kg] : 1,23
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 1
System hamulcowy : BOSCH
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 220
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23705170
Numer dostawcy: 12-48
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. LADA NIVA 77- 1216 TOMEX-C

numery OEM:
CITROËN      425407
CITROËN      425496
FIAT      0071754647
FIAT      71754802
FIAT      71770062
FIAT      77362091
FIAT      77362194
FIAT      77364588
FIAT      9949273
PEUGEOT      425406
PEUGEOT      425407
PEUGEOT      425496
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. LADA NIVA 77- 1216 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.