Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi 80 B3 sedan (893, 894, 8A2) 2.0 E quattro (1988.08-1990.09) 113km » 1460 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi 80 B3 Sedan (893, 894, 8a2) 2.0 E Quattro (1988.08-1990.09) 113km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. MITSUBISHI OUTLANDER 03- PRZÓD 1460 TOMEX-C

1460 KLOCKI HAMULC. MITSUBISHI OUTLANDER  03- PRZÓD TOMEX-C
75.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1460

producent:

TOMEX-C

MITSUBISHI SPACE WAGON (N5_W) 10/98- PAJERO II (V2_W, V4_W) 12/90-04/00 OUTLANDER 05/03- PAJERO SPORT (K90) 11/98-
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 15,7
Długość [mm] : 149,9
Wysokość [mm] : 59
Ciężar [kg] : 1,8
System hamulcowy : AKEBONO
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 4
Zamiennik: MN116923
Numer dostawcy: 14-60
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. MITSUBISHI OUTLANDER 03- PRZÓD 1460 TOMEX-C

numery OEM:
MITSUBISHI      4605A492
MITSUBISHI      4605A501
MITSUBISHI      4605A730
MITSUBISHI      MB858400
MITSUBISHI      MN102611
MITSUBISHI      MN116923
MITSUBISHI      MR289610
MITSUBISHI      MR389549
MITSUBISHI      MR569597
MITSUBISHI      MZ690006
MITSUBISHI      MZ690019
MITSUBISHI      MZ690349
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. MITSUBISHI OUTLANDER 03- PRZÓD 1460 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.