Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ford FOCUS C-MAX (DM2) 1.8 TDCi (2005.01-2007.03) 115km » 1486 tomex-c
wybrany samochód: 
Ford Focus C-max (dm2) 1.8 Tdci (2005.01-2007.03) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. OPEL CORSA D 06-14 1,3CDTI 1486 TOMEX-C

1486 KLOCKI HAMULC. OPEL CORSA D  06-14 1,3CDTI TOMEX-C
96.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1486

producent:

TOMEX-C

(ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK417) BMW 5 Touring (E39) 01/97-05/04 X5 (E53) 05/00- 5 (E39) 04/96-06/03
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 19
Długość [mm] : 156,4
Wysokość [mm] : 73,55
Ciężar [kg] : 1,96
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21486193
Numer dostawcy: 13-23
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. OPEL CORSA D 06-14 1,3CDTI 1486 TOMEX-C

numery OEM:
BMW      34111163227
BMW      34111163307
BMW      34111165227
BMW      34112157589
BMW      34112180419
BMW      34112229031
BMW      34112282090
BMW      34112282165
BMW      34112282166
BMW      34112282556
BMW      34112357230
BMW      34113427503
BMW      34116761252
ALPINA      34116761252
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. OPEL CORSA D 06-14 1,3CDTI 1486 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.