Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A4 B5 Avant (8D5) 2.4 (1997.08-2001.09) 163km » 1527 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 2.4 (1997.08-2001.09) 163km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. MITSUBISHI LANCER 03- 1527 TOMEX-C

1527 KLOCKI HAMULC. MITSUBISHI LANCER  03- TOMEX-C
87.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1527

producent:

TOMEX-C

MITSUBISHI GALANT VI (EA_) 09/96- GALANT VI Station Wagon (EA_) 09/96- LANCER Kombi 09/03-
z dodatkami
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 16
Długość [mm] : 144,8
Wysokość [mm] : 55
Ciężar [kg] : 1,85
System hamulcowy : AKEBONO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23584160
Numer dostawcy: 15-27
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. MITSUBISHI LANCER 03- 1527 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      K05191231AA
CITROËN      1607690380
CITROËN      1607690480
DODGE      5191229AA
MITSUBISHI      4605A261
MITSUBISHI      4605A486
MITSUBISHI      4605A491
MITSUBISHI      4605A557
MITSUBISHI      MN102618
MITSUBISHI      MR527674
MITSUBISHI      MR527675
MITSUBISHI      MR569403
MITSUBISHI      MR727674
MITSUBISHI      MZ690348
PEUGEOT      1607690380
PEUGEOT      1607690480
JEEP      5191229AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. MITSUBISHI LANCER 03- 1527 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.