Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Mitsubishi GALANT VII sedan (E5_A, E7_A, E8_A) 2.0 (1992.11-1996.08) 136km » 1535 tomex-c
wybrany samochód: 
Mitsubishi Galant Vii Sedan (e5_a, E7_a, E8_a) 2.0 (1992.11-1996.08) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. KIA SPORTAGE 04- TYŁ 1535 TOMEX-C

1535 KLOCKI HAMULC. KIA SPORTAGE  04- TYŁ TOMEX-C
63.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1535

producent:

TOMEX-C

HYUNDAI TUCSON (JM) 08/04- - KIA MAGENTIS (GD) 05/01-
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 16
Długość [mm] : 98,8
Wysokość [mm] : 41
Ciężar [kg] : 0,8
System hamulcowy : MANDO
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 4
Zamiennik: 583022EA00
Numer dostawcy: 15-35
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. KIA SPORTAGE 04- TYŁ 1535 TOMEX-C

numery OEM:
HYUNDAI      583021FA50
HYUNDAI      5830226A20
HYUNDAI      5830226A30
HYUNDAI      583022EA00
HYUNDAI      583022EA30
HYUNDAI      583022HA00
HYUNDAI      5830238A10
HYUNDAI      5830238A30
HYUNDAI      5830239A40
HYUNDAI      583023FA00
HYUNDAI      583023FA10
HYUNDAI      583023KA10
HYUNDAI      583023KA30
HYUNDAI      583023KA40
HYUNDAI      583023KA50
HYUNDAI      583023KA51
HYUNDAI      583023KA60
KIA      583021FA50
KIA      583021FE00
KIA      5830226A20
KIA      583022EA00
KIA      583022GA00
KIA      583022HA00
KIA      5830238A10
KIA      583023CA10
KIA      583023FA00
KIA      583023FA10
KIA      583023KA10
KIA      583023KA50
KIA      583023KA51
KIA      583023KA60
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. KIA SPORTAGE 04- TYŁ 1535 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.