Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ford FIESTA IV (JA_, JB_) 1.3 i (1995.08-2002.01) 50km » 1541 tomex-c
wybrany samochód: 
Ford Fiesta Iv (ja_, Jb_) 1.3 I (1995.08-2002.01) 50km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. TOYOTA RAV 4 06- 1541 TOMEX-C

1541 KLOCKI HAMULC. TOYOTA RAV 4  06- TOMEX-C
79.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1541

producent:

TOMEX-C

13.0460-7121
oś przednia
Grubość [mm] : 19
Długość [mm] : 178
Ciężar [kg] : 1,65
Wysokość 1 [mm] : 58,5
Wysokość 2 [mm] : 60,6
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 23154194
Numer dostawcy: 12-17
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. TOYOTA RAV 4 06- 1541 TOMEX-C

numery OEM:
FORD      1064230
FORD      1075558
FORD      1107697
FORD      1136519
FORD      1151049
FORD      1425406
FORD      1763301
FORD      3S4Z2001AA
FORD      98AB2K021AD
FORD      98AX2K021AD
FORD      98AX2K021AE
FORD      98AX2K021AF
FORD      98AX2K021AG
FORD      YS4Z2001AA
FORD      YU2Z2V001KA
FORD USA      3S4Z2001AA
FORD USA      YS4Z2001AA
FORD USA      YU2Z2V001KA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. TOYOTA RAV 4 06- 1541 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.