Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe » 1543 tomex-c

KLOCKI HAMULC. OPEL SINTRA 96-99 TYŁ Z CZUJ. 1543 TOMEX-C

1543 KLOCKI HAMULC. OPEL SINTRA  96-99 TYŁ Z CZUJ. TOMEX-C

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1543

dostawca:

TOMEX-C

(229x42mm)
oś tylna
Średnica [mm] : 228
Szerokość [mm] : 42
Ciężar [kg] : 2,01
System hamulcowy : TRW/Lucas
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 34211154385
Numer dostawcy: 21-22
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. OPEL SINTRA 96-99 TYŁ Z CZUJ. 1543 TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. OPEL SINTRA 96-99 TYŁ Z CZUJ. 1543 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE KLOCKI HAMULC. OPEL SINTRA 96-99 TYŁ Z CZUJ. 1543 producenta TOMEX-C

BMW

34211157302, 34219064270

numery OEM:
BMW      34211157302
BMW      34219064270
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. OPEL SINTRA 96-99 TYŁ Z CZUJ. 1543 TOMEX-C w samochodach:

Opinie Klientów o KLOCKI HAMULC. OPEL SINTRA 96-99 TYŁ Z CZUJ. 1543 TOMEX-C:

Marcin, Łomża
2023-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.