Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volkswagen LT 28-35 I Platforma / podwozie (281-363) 2.4 TD Syncro (1991.08-1992.07) 92km » 1582 tomex-c
wybrany samochód: 
Volkswagen Lt 28-35 I Platforma / Podwozie (281-363) 2.4 Td Syncro (1991.08-1992.07) 92km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. VW TIGUAN 07- PRZÓD 1582 TOMEX-C

1582 KLOCKI HAMULC. VW TIGUAN  07- PRZÓD TOMEX-C
124.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1582

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. VW TIGUAN 07- PRZÓD
ze stykiem zużycia
oś przednia
Długość [mm] : 155,2
Ciężar [kg] : 2,75
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 1
Wysokość 1 [mm] : 72
Wysokość 2 [mm] : 66,7
System hamulcowy : ATE
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 160
Grubość 1 [mm] : 19,8
Grubość 2 [mm] : 20,3
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 4
Zamiennik: 5N0698151
Numer dostawcy: 15-82
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. VW TIGUAN 07- PRZÓD 1582 TOMEX-C

numery OEM:
AUDI      5N0698151
AUDI      5N0698151A
AUDI      5N0698151B
AUDI      5ND698151
AUDI      7N0698151
VOLKSWAGEN      5N0698151
VOLKSWAGEN      5N0698151A
VOLKSWAGEN      5N0698151B
VOLKSWAGEN      5ND698151
VOLKSWAGEN      7N0698151
VAG      5N0698151
VAG      5N0698151A
VAG      5N0698151B
VAG      5ND698151
VAG      7N0698151
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. VW TIGUAN 07- PRZÓD 1582 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.