Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Citroën BERLINGO MULTISPACE (B9) 1.6 VTi 120 (2009.11-???) 120km » 1586 tomex-c
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo Multispace (b9) 1.6 Vti 120 (2009.11-???) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. IVECO DAILY III 06- 1586 TOMEX-C

1586 KLOCKI HAMULC. IVECO DAILY III  06- TOMEX-C
99.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1586

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. CITROEN C15 86-05
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 14,4
Długość [mm] : 87,4
Wysokość [mm] : 44,5
Ciężar [kg] : 1,09
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 4
System hamulcowy : TRW
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 225
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 95616818
Numer dostawcy: 10-551
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. IVECO DAILY III 06- 1586 TOMEX-C

numery OEM:
CITROËN      95607093
CITROËN      95611498
CITROËN      95616818
CITROËN      95647733
CITROËN      95661871
CITROËN      E172155
CITROËN      E172237
CITROËN      E172569
PEUGEOT      425039
PEUGEOT      E172237
PEUGEOT      E172596
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. IVECO DAILY III 06- 1586 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.