Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 1621 tomex-c

KLOCKI HAMULC. VW TOUAREG 02- TYŁ 1621 TOMEX-C

1621 KLOCKI HAMULC. VW TOUAREG  02- TYŁ TOMEX-C
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1621

producent:

TOMEX-C

13.0460-7083 ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK391
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 17
Długość [mm] : 141,4
Wysokość [mm] : 50,2
Ciężar [kg] : 1,04
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21621173
Numer dostawcy: 11-50
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. VW TOUAREG 02- TYŁ 1621 TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. VW TOUAREG 02- TYŁ 1621 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE KLOCKI HAMULC. VW TOUAREG 02- TYŁ 1621 producenta TOMEX-C

MERCEDES-BENZ

0024203820, 0024205620, 0024206920, 0034206420, 0044205620, A0024203820, A0024205620, A0024206920, A0034206420, A0044205620

VOLKSWAGEN

2D0698451A, 2D0698451C, 2D0698451D

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0024203820
MERCEDES-BENZ      0024205620
MERCEDES-BENZ      0024206920
MERCEDES-BENZ      0034206420
MERCEDES-BENZ      0044205620
MERCEDES-BENZ      A0024203820
MERCEDES-BENZ      A0024205620
MERCEDES-BENZ      A0024206920
MERCEDES-BENZ      A0034206420
MERCEDES-BENZ      A0044205620
VOLKSWAGEN      2D0698451A
VOLKSWAGEN      2D0698451C
VOLKSWAGEN      2D0698451D
VAG      2D0698451A
VAG      2D0698451C
VAG      2D0698451D
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. VW TOUAREG 02- TYŁ 1621 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.