Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Citroën XANTIA Break (X1_, X2_) 2.0 HDI 109 (1999.02-2003.04) 109km » 1633 tomex-c
wybrany samochód: 
Citroën Xantia Break (x1_, X2_) 2.0 Hdi 109 (1999.02-2003.04) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. OPEL INSIGNIA 08- 1633 TOMEX-C

1633 KLOCKI HAMULC. OPEL INSIGNIA  08- TOMEX-C
95.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1633

producent:

TOMEX-C

koła 16''
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 19
Długość [mm] : 131,5
Wysokość [mm] : 59,6
Ciężar [kg] : 2
System hamulcowy : MANDO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1605236
Numer dostawcy: 16-33
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. OPEL INSIGNIA 08- 1633 TOMEX-C

numery OEM:
GMC      13237753
GMC      20877794
GMC      20963796
OPEL      13237750
OPEL      1605185
OPEL      1605236
OPEL      1605624
OPEL      22959105
SAAB      13237750
SAAB      13237753
SAAB      13312895
VAUXHALL      13237750
VAUXHALL      13237753
VAUXHALL      13312895
VAUXHALL      22959105
CHEVROLET      13237750
CHEVROLET      13237753
CHEVROLET      13312895
CHEVROLET      22959105
BUICK      13237753
BUICK      13312895
BUICK      20877794
BUICK      20963796
BUICK      22959105
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. OPEL INSIGNIA 08- 1633 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.