Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi Q7 (4LB) 3.0 TDI quattro (2010.05-2015.08) 204km » 1636 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi Q7 (4lb) 3.0 Tdi Quattro (2010.05-2015.08) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. OPEL INSIGNIA 08- TYŁ 1636 TOMEX-C

1636 KLOCKI HAMULC. OPEL INSIGNIA  08- TYŁ TOMEX-C
73.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1636

producent:

TOMEX-C

Alfa Romeo 156 00- , Fiat Multipla 99- , Lancia Lybra 99-
ze stykiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 19
Ciężar [kg] : 1,71
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 2
Wysokość 1 [mm] : 61,6
Wysokość 2 [mm] : 58,9
System hamulcowy : ATE
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 220
Długość 1 [mm] : 156,4
Długość 2 [mm] : 155,1
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21636193
Numer dostawcy: 11-84
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. OPEL INSIGNIA 08- TYŁ 1636 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      0009950637
ALFA ROMEO      71713143
ALFA ROMEO      71752995
ALFA ROMEO      77362193
ALFA ROMEO      77362222
ALFA ROMEO      9947936
ALFA ROMEO      9949134
ALFA ROMEO      9950637
FIAT      71748388
FIAT      71752995
FIAT      77362193
FIAT      77366659
FIAT      9947156
FIAT      9948095
FIAT      9948476
FIAT      9951030
LANCIA      71752995
LANCIA      77362193
LANCIA      9948095
LANCIA      9951030
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. OPEL INSIGNIA 08- TYŁ 1636 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.