Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi A4 B8 Avant (8K5) 3.0 TDI quattro (2008.04-2012.03) 240km » 1682 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 Avant (8k5) 3.0 Tdi Quattro (2008.04-2012.03) 240km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. AUDI A6 11- TYŁ 1682 TOMEX-C

1682 KLOCKI HAMULC. AUDI A6  11- TYŁ TOMEX-C
104.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Środa
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1682

producent:

TOMEX-C

Audi A7 10- tył
ze stykiem zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 17,5
Długość [mm] : 116,4
Ciężar [kg] : 1,4
Ilość wskaźników zużycia okładzin : 1
Wysokość 1 [mm] : 58,8
Wysokość 2 [mm] : 60
System hamulcowy : TRW
Długość złącza ostrzegawczego [mm] : 210
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 4
Zamiennik: 4G0698451A
Numer dostawcy: 16-82
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. AUDI A6 11- TYŁ 1682 TOMEX-C

numery OEM:
AUDI      4G0698451
AUDI      4G0698451A
AUDI      4G0698451B
AUDI      4G0698451C
AUDI      4G0698451J
AUDI      4GD698451
AUDI      8K0698451B
PORSCHE      4G0698451
PORSCHE      4G0698451A
VAG      4G0698451
VAG      4G0698451A
VAG      4G0698451B
VAG      4G0698451C
VAG      4G0698451J
VAG      4GD698451
VAG      8K0698451B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. AUDI A6 11- TYŁ 1682 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.