Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Audi Q5 (8RB) 2.0 TFSI quattro (2013.05-2017.05) 220km » 1746 tomex-c
wybrany samochód: 
Audi Q5 (8rb) 2.0 Tfsi Quattro (2013.05-2017.05) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. HYUNDAI I30 11- PRZÓD 1746 TOMEX-C

1746 KLOCKI HAMULC. HYUNDAI I30  11- PRZÓD TOMEX-C
76.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1746

producent:

TOMEX-C

koła 15 calowe Kia Ceed 11- przód
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 17,7
Długość [mm] : 132,8
Wysokość [mm] : 60
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 581012VA50
Numer dostawcy: 1746
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. HYUNDAI I30 11- PRZÓD 1746 TOMEX-C

numery OEM:
HYUNDAI      581012VA60
HYUNDAI      581013XA00
HYUNDAI      58101A6A00
HYUNDAI      58101A6A01
HYUNDAI      58101A6A02
KIA      581011UA00
KIA      58101A4A11
KIA      58101A6A00
KIA      58101A6A01
KIA      58101A6A02
KIA      58101A7A00
BEIJING HYUNDAI      58101C3A10
BEIJING HYUNDAI      58101C3A20
DONGFENG YUEDA KIA      K58101D6A10
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. HYUNDAI I30 11- PRZÓD 1746 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.