Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Ford C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU) 1.6 Ti (2010.12-2019.06) 125km » 1747 tomex-c
wybrany samochód: 
Ford C-max Ii (dxa/cb7, Dxa/ceu) 1.6 Ti (2010.12-2019.06) 125km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. HYUNDAI I40 11- PRZÓD 1747 TOMEX-C

1747 KLOCKI HAMULC. HYUNDAI I40  11- PRZÓD TOMEX-C
81.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1747

producent:

TOMEX-C

(MANDO)
Wysokość 1 [mm] : 60,8
Szerokość 1 [mm] : 137,6
Grubość 1 [mm] : 16,6
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 581013ZA10
Numer dostawcy: 1747
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. HYUNDAI I40 11- PRZÓD 1747 TOMEX-C

numery OEM:
HYUNDAI      58101-2SA70
HYUNDAI      581012SA51
HYUNDAI      581013ZA10
HYUNDAI      581013ZA70
HYUNDAI      581014WA10
HYUNDAI      58101D7A00
HYUNDAI      58101D7A50
KIA      58101-0ZA00
KIA      58101-1DA00
KIA      58101-1DE00
KIA      581012SA51
KIA      581012SA70
KIA      581012YA00
KIA      58101B2A60
KIA      58101D4A15
KIA      58101D4A25
KIA      58101E4A10
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. HYUNDAI I40 11- PRZÓD 1747 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.