Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 1816 tomex-c

KLOCKI HAMULC. LANDROVER DISCOVERY SPORT 14- TYŁ 1816 TOMEX-C

69.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1816

producent:

TOMEX-C

13.0460-5974 ZESTAW MONTAŻOWY PFK286,PFK288 Mazda 323 1.8 16V 89-94, MX-3 91-
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 15
Długość [mm] : 91,7
Wysokość [mm] : 71
Ciężar [kg] : 1,21
System hamulcowy : SUMITOMO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21539145
Numer dostawcy: 11-68
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. LANDROVER DISCOVERY SPORT 14- TYŁ 1816 TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. LANDROVER DISCOVERY SPORT 14- TYŁ 1816 ma zastosowanie do modeli samochodów

MAZDA

323 S VI, 323 F VI, B-SERIE, PREMACY, MPV II, TRIBUTE, 6

Numery OE KLOCKI HAMULC. LANDROVER DISCOVERY SPORT 14- TYŁ 1816 producenta TOMEX-C

MAZDA

B0YW3323Z, B0YW3323ZA, B0YW3323ZC, B0YW3328Z, B0YW3328ZA, B4Y3323ZA, BCYA3323Z, BRY43323Z, BRY43323Z9A, BRY43323ZA, BRY43328Z, BRY43328ZA, BRY53323ZA

numery OEM:
MAZDA      B0YW3323Z
MAZDA      B0YW3323ZA
MAZDA      B0YW3323ZC
MAZDA      B0YW3328Z
MAZDA      B0YW3328ZA
MAZDA      B4Y3323ZA
MAZDA      BCYA3323Z
MAZDA      BRY43323Z
MAZDA      BRY43323Z9A
MAZDA      BRY43323ZA
MAZDA      BRY43328Z
MAZDA      BRY43328ZA
MAZDA      BRY53323ZA
FORD USA      F1CZ2001B
FORD USA      F4CZ2001A
FORD USA      F7CZ2001BA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. LANDROVER DISCOVERY SPORT 14- TYŁ 1816 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.