Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Fiat DUCATO Platforma / podwozie (280_) 2.5 D (1982.07-1990.08) 75km » 1840 tomex-c
wybrany samochód: 
Fiat Ducato Platforma / Podwozie (280_) 2.5 D (1982.07-1990.08) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. LEXUS RX350 AWD 09- TYŁ 1840 TOMEX-C

1840 KLOCKI HAMULC. LEXUS RX350 AWD  09- TYŁ TOMEX-C
81.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1840

producent:

TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. MITSUBISHI PAJERO 91- TYŁ
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 14
Długość [mm] : 108
Wysokość [mm] : 43,5
Ciężar [kg] : 0,9
System hamulcowy : AKEBONO
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 16
Zamiennik: 21840144
Numer dostawcy: 15-44
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. LEXUS RX350 AWD 09- TYŁ 1840 TOMEX-C

numery OEM:
MITSUBISHI      MB858380
MITSUBISHI      MB858463
MITSUBISHI      MN102623
MITSUBISHI      MR129579
MITSUBISHI      MR205269
MITSUBISHI      MR389571
MITSUBISHI      MR389572
MITSUBISHI      MZ690009
MITSUBISHI      MZ690009EU
MITSUBISHI      MZ690170
MITSUBISHI      MZ690344
MITSUBISHI      X3516004
EAGLE      MR129579
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. LEXUS RX350 AWD 09- TYŁ 1840 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.