Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Seat LEON SC (5F5) 2.0 TDI (2013.03-???) 184km » 1881 tomex-c
wybrany samochód: 
Seat Leon Sc (5f5) 2.0 Tdi (2013.03-???) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. JEEP GRAND CHEROKEE 05- TYŁ 1881 TOMEX-C

1881 KLOCKI HAMULC. JEEP GRAND CHEROKEE  05- TYŁ TOMEX-C
77.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1881

producent:

TOMEX-C

JEEP GRAND CHEROKEE 3,0 CRD - 5,7 V8 05- TYŁ koła 17''
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś tylna
Ograniczenia producenta : BREMBO
Grubość [mm] : 15,4
Szerokość [mm] : 109,7
Wysokość [mm] : 69,3
Ciężar [kg] : 1,65
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 4
Zamiennik: 68003610AA
Numer dostawcy: TX 18-81
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. JEEP GRAND CHEROKEE 05- TYŁ 1881 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      5174327AA
ALFA ROMEO      5174327AB
ALFA ROMEO      5174327AC
ALFA ROMEO      68003610AA
ALFA ROMEO      68003610AB
ALFA ROMEO      68034993AA
CHEVROLET      25940439
CHEVROLET      89047744
JEEP      68003610AA
JEEP      68003610AB
JEEP      68034993AA
JEEP      68144432AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. JEEP GRAND CHEROKEE 05- TYŁ 1881 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.