Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel VECTRA A (J89) 2.0 i 16V (F19, M19) (1992.08-1995.08) 136km » 1934 tomex-c
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2.0 I 16v (f19, M19) (1992.08-1995.08) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. LEXUS GS300 93-05 1934 TOMEX-C

1934 KLOCKI HAMULC. LEXUS GS300  93-05 TOMEX-C
106.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1934

producent:

TOMEX-C

LEXUS IS (GXE10) 04/99- GS (JZS160) 08/97- IS SportCross 10/01-
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Ograniczenia producenta : SUMITOMO
Grubość [mm] : 17
Szerokość [mm] : 144
Wysokość [mm] : 63,8
Ciężar [kg] : 1,9
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 4
Zamiennik: 0446530320
Numer dostawcy: TX 19-34
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. LEXUS GS300 93-05 1934 TOMEX-C

numery OEM:
TOYOTA      04465-14080
TOYOTA      04465-14081
TOYOTA      04465-22310
TOYOTA      04465-22311
TOYOTA      04465-22312
TOYOTA      04465-30230
TOYOTA      04465-30231
TOYOTA      04465-30272
TOYOTA      04465-50040
TOYOTA      04491-14320
TOYOTA      04491-14360
TOYOTA      04491-30330
TOYOTA      04491-30350
TOYOTA      04491-50090
TOYOTA      04491-50091
TOYOTA      04491-50120
TOYOTA      04491-50121
TOYOTA      04491-50180
LEXUS      04465-14080
LEXUS      04465-14081
LEXUS      04465-22311
LEXUS      04465-22312
LEXUS      04465-30230
LEXUS      04465-30231
LEXUS      04465-30271
LEXUS      04465-30272
LEXUS      04465-30320
LEXUS      04465-50040
LEXUS      04465-53010
LEXUS      04491-30350
LEXUS      04491-50120
LEXUS      04491-50121
LEXUS      04491-50180
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. LEXUS GS300 93-05 1934 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.