Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 1946 tomex-c

KLOCKI HAMULC. BMW X5 F15 12- PRZÓD 1946 TOMEX-C

1946 KLOCKI HAMULC. BMW X5 F15  12- PRZÓD TOMEX-C
128.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1946

producent:

TOMEX-C

BMW E71 X6 M 09-
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 19
Szerokość [mm] : 135
Wysokość [mm] : 114
Ciężar [kg] : 3,85
System hamulcowy : Brembo
Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 4
Zamiennik: 34116799964
Numer dostawcy: TX 19-46
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. BMW X5 F15 12- PRZÓD 1946 TOMEX-C

KLOCKI HAMULC. BMW X5 F15 12- PRZÓD 1946 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

ROLLS-ROYCE

SILVER SERAPH, CORNICHE V, PHANTOM VII, GHOST I, PHANTOM VII Drophead Coupe, PHANTOM VII coupe, WRAITH

Numery OE KLOCKI HAMULC. BMW X5 F15 12- PRZÓD 1946 producenta TOMEX-C

BMW

34114073048, 34116789079, 34116793643, 34116794880, 34116798857, 34116799964

numery OEM:
BMW      34 11 4 073 048
BMW      34 11 6 789 079
BMW      34 11 6 793 643
BMW      34 11 6 794 880
BMW      34 11 6 798 857
BMW      34 11 6 799 964
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. BMW X5 F15 12- PRZÓD 1946 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.