Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Volkswagen BORA I (1J2) 1.9 SDI (1998.10-2005.05) 68km » 1947 tomex-c
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora I (1j2) 1.9 Sdi (1998.10-2005.05) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. MINI COOPER 10- PRZÓD 1947 TOMEX-C

1947 KLOCKI HAMULC. MINI COOPER  10- PRZÓD TOMEX-C
97.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1947

producent:

TOMEX-C

TOYOTA LAND CRUISER (J12) 01/03- LAND CRUISER 90 (_J9_) 04/96-
oś tylna
Grubość [mm] : 15,2
Szerokość [mm] : 116,2
Wysokość [mm] : 44
Ciężar [kg] : 0,9
System hamulcowy : SUMITOMO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21947152
Numer dostawcy: TX 13-83
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. MINI COOPER 10- PRZÓD 1947 TOMEX-C

numery OEM:
MITSUBISHI      4605A389
MITSUBISHI      4605A458
TOYOTA      0446560010
TOYOTA      0446660010
TOYOTA      0446660020
TOYOTA      0446660040
TOYOTA      0446660050
TOYOTA      0446660060
TOYOTA      0446660080
TOYOTA      0446660090
TOYOTA      0446660140
TOYOTA      0446690020
TOYOTA      04466YZZC8
TOYOTA      0449260010
TOYOTA      0449260020
TOYOTA      V91182011
TOYOTA      V9118B011
LEXUS      0446660080
LEXUS      0446660090
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. MINI COOPER 10- PRZÓD 1947 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.