Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Fiat BRAVO I (182_) 1.9 TD 75 S (182.AF) (1996.03-2001.10) 75km » 1971 tomex-c
wybrany samochód: 
Fiat Bravo I (182_) 1.9 Td 75 S (182.af) (1996.03-2001.10) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. MERCEDES W177 A-KLASA 18- PRZÓD 1971 TOMEX-C

131.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

1971

producent:

TOMEX-C

GDB987 Mercedes W124 85-97 tył, W202 95-97 tył
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś tylna
Grubość [mm] : 15,2
Szerokość [mm] : 61,7
Wysokość [mm] : 58,5
Ciężar [kg] : 0,57
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21197150
Numer dostawcy: TX 12-33
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. MERCEDES W177 A-KLASA 18- PRZÓD 1971 TOMEX-C

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0014200220
MERCEDES-BENZ      0014201320
MERCEDES-BENZ      0014207320
MERCEDES-BENZ      0014209520
MERCEDES-BENZ      0054201720
MERCEDES-BENZ      A0014200220
MERCEDES-BENZ      A0014201320
MERCEDES-BENZ      A0014207320
MERCEDES-BENZ      A0014209520
MERCEDES-BENZ      A0054201720
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. MERCEDES W177 A-KLASA 18- PRZÓD 1971 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.