Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Dacia LOGAN MCV (KS_) 1.5 dCi (KS04) (2010.05-???) 88km » 2011 tomex-c
wybrany samochód: 
Dacia Logan Mcv (ks_) 1.5 Dci (ks04) (2010.05-???) 88km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. LADA NIVA 77- 2011 TOMEX-C

2011 SZCZĘKI HAMULC. LADA NIVA  77- TOMEX-C
61.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2011

producent:

TOMEX-C

13.0460-2923 17,9mm
przygotowany dla wskaźnika zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 17,8
Długość [mm] : 93,2
Wysokość [mm] : 53,1
Ciężar [kg] : 1
System hamulcowy : TRW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 21055179
Numer dostawcy: 10-38
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. LADA NIVA 77- 2011 TOMEX-C

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0004207420
MERCEDES-BENZ      0004207520
MERCEDES-BENZ      0004208920
MERCEDES-BENZ      0004209120
MERCEDES-BENZ      0014200920
MERCEDES-BENZ      0014201020
MERCEDES-BENZ      0014208120
MERCEDES-BENZ      0014209620
MERCEDES-BENZ      0024200220
MERCEDES-BENZ      0025864142
MERCEDES-BENZ      A0004207420
MERCEDES-BENZ      A0004207520
MERCEDES-BENZ      A0004208920
MERCEDES-BENZ      A0004209120
MERCEDES-BENZ      A0014200920
MERCEDES-BENZ      A0014201020
MERCEDES-BENZ      A0014208120
MERCEDES-BENZ      A0014209620
MERCEDES-BENZ      A0024200220
MERCEDES-BENZ      A0025864142
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. LADA NIVA 77- 2011 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.