Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Mitsubishi OUTLANDER III (GG_W, GF_W, ZJ, ZL, ZK) 3.0 GT 4WD (2012.08-???) 227km » 2075 tomex-c
wybrany samochód: 
Mitsubishi Outlander Iii (gg_w, Gf_w, Zj, Zl, Zk) 3.0 Gt 4wd (2012.08-???) 227km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

SZCZĘKI HAMULC. CITROEN BERLINGO 96-08 2075 TOMEX-C

2075 SZCZĘKI HAMULC. CITROEN BERLINGO  96-08 TOMEX-C
71.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2075

producent:

TOMEX-C

13.0460-7071 18mm ZASTOSUJ ZEST. MONT. PFK84
oś przednia
Grubość [mm] : 18
Długość [mm] : 151,4
Wysokość [mm] : 46,4
Ciężar [kg] : 1,11
System hamulcowy : ATE
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 20753183
Numer dostawcy: 10-28
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SZCZĘKI HAMULC. CITROEN BERLINGO 96-08 2075 TOMEX-C

numery OEM:
FORD      1030602
FORD      1039106
FORD      1079920
FORD      1619209
FORD      1659935
FORD      178479
FORD      5015919
FORD      5018194
FORD      5018899
FORD      6095773
FORD      6130483
FORD      6136893
FORD      6144685
FORD      6147496
FORD      6158945
FORD      6166952
FORD      6174117
FORD      6174786
FORD      6174787
FORD      6178479
FORD      6178480
FORD      6511773
FORD      87FX2K021GA
MAZDA      1E063323Z
MAZDA      1E063323ZA
MAZDA      1E063323ZB
TVR      178479
PANTHER      5018899
PANTHER      6511773
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SZCZĘKI HAMULC. CITROEN BERLINGO 96-08 2075 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.